Научно-стручни скуп – округли сто „Ирегуларне миграције“

Криминалистичко-полицијска академија и Министарство унутрашњих послова у сарадњи са Фондацијом „Ханс Зајдел“ организовали су научно-стручни скуп – округли сто под називом „Ирегуларне миграције“, који је одржан у Вршцу, 1. и 2. децембра 2015. године. Рад на округлом столу био је усмерен на анализу ризика и праћење миграционих токова у Републици Србији, региону и Европи, на управљање миграционим токовима, сарадњу државних органа у раду са мигрантима, улогу координационог тела за праћење и управљање миграцијама и сарадњу Републике Србије и држава региона са ФРОНТЕКС-ом и Европском миграционом мрежом. Округли сто су отворили: Јасмина Милошевић, саветница министра унутрашњих послова; Миленко Никић, саветник министра за рад, запошљавање, борачка и социјална питања; Звездан Радојковић, помоћник директора полиције; генерал полиције Миленко Божовић, начелник Управе граничне полиције; проф. др Драгана Коларић са Криминалистичко-полицијске академије и Луц Кобер, директор Фондације за Србију и Црну Гору. У раду округлог стола учествовало је 20 представника полиција држава чланица Европске уније и региона, УНХЦР-а, ОЕБС-а, Међународне организације за миграције, затим комесар за избеглице и миграције Владе Републике Србије господин Владимир Цуцић и представници научне заједнице и Министарства унутрашњих послова.

Закључци:

  1. Државе погођене ирегуларним миграцијама имају заједничку одговорност за осмишљавање и примену мера усмерених на ефикасно управљање миграцијама.
  2. На ирегуларне миграције може се утицати развојем комплекса системских мера – контроле граница, демонтаже мрежа кријумчара миграната, оперативне сарадње са трећим земљама и враћања миграната, које ће утицати на узроке миграција и представљати фактор дестимулације за мигранте у земљама порекла.
  3. У поступању са мигрантима неопходно је поштовати стандарде основних права и слобода човека и грађанина дефинисане међународним и националним правним актима.
  4. У поступању са мигрантима неопходно је појединачно одређивати статус сваког мигранта. Не сме се стављати знак једнакости између миграната и терориста ни између верских следбеника и терориста.
  5. Развијање заједничких правних инструмената и спровођење заједничких координисаних међународних акција јесу предуслови за успешан рад полиције у управљању миграториним токовима. Треба интензивирати сарадњу у заједничким мултилатералним оперативним акцијама кроз различите регионалне иницијативе.
  6. Неопходна је стандардизација полицијског поступања са мигрантима у свим државама Европе, у складу са најбољом праксом држава чланица ЕУ. Треба користити примере позитивних искустава у реализацији пројеката који су се већ показали као успешни у управљању миграционим токовима (на пример, EMPACT EU – Европска мултидисциплинарна платформа против криминалних претњи).
  7. Унапређење модела размене информација јесте предуслов за објективну анализу и процену кретања миграторних токова и претњи од тероризма, кријумчарења и трговине људима.
  8. Интензивирати међународну полицијску оперативну сарадњу у размени полицијских информација са елементом иностраности каналима Интерпола, Европола, СЕЛЕК-а, домаћих и страних офиџира за везу.
  9. Интензивирати размену са Европолом кроз допринос и унакрсне провере података у Фокалној тачки Чекпоинт – илегалне миграције, као делу аналитичког радног фајла Европола за борбу против тешког организованог криминала. Посебно обратити пажњу на везу кријумчарења миграната са другим елементима криминала, као што су тероризам, трговина оружјем, трговима људима, и трговина дрогом.
  10. На бази националне СОКТЕ развијати стратешко планирање и анализу плана поступања полиције, укључујући концепт истрага вођених криминалистичко-обавештајним подацима.
  11. Спроводити препоруке Европске комисије предвиђене Акционим планом за поглавље 24 ЕУ правних тековина – слобода, безбедност и правда, који се односи на области миграција, азила, шенгена и спољњих граница.
  12. Формирање заједничког координационог тела за управљање миграцијама у државама западног Балкана, на рути кретања миграната, које ће у имплеменатцији правних и оперативних мера сарађивати са агенцијама ЕУ.
  13. Унапређење рада постојећих контакт-центара и предузимање неопходних корака за почетак рада центара у државама у којима они још увек нису почели са радом.
  14. Унапређење институционалних капацитета Министарства унутрашњих послова (кадровских, административних и техничких) и других надлежних органа укључених у рад са мигратнима нужност је ефикасног и ефективног рада и гарант поштовања фундаметалних права миграната.

Слике можете погледати овде

logo
Криминалистичко-полицијски универзитет, Цара Душана 196, 11080 Београд, Србија
rektorat[@]kpu.edu.rs

Установа

Основне студије

Упис

Мобилни мени